Äntligen!

Nu har jag verkligen flyttat in. Mamma och Lasse kom förbi över helgen med säng, byrå, mitt nya skrivbord, dator, skärmar, sladdar, kläder och katt.
 
På fredagen så plockade vi in möblerna, byggde upp skrivbordet och inredde lite grann med det som jag hade packat ner hemma i Linköping innan jag åkte till Halmstad.
 
På lördagen så åkte vi till Ullared! Jag hade aldrig varit där förut. Det var himla kul men framförallt väldigt jobbigt. Gjorde av med 2000kr den dagen och kom hem med bland annat spegel, rullgardin, lampa(som mamma betalade) och lite annat smått och gott som schampo och tvättmedel. En supermysig, ENORM one size tröja köpte jag med. Otroligt skönt att strosa omkring i lägenheten i den och mina nya mjukisbyxor som jag köpte innan jag flyttade.
På lördags kvällen gick vi in till stan och åt på restaurang. Supermysigt och jättegott. Äntligen var det min tur. Ja menar, min bror som bott både på Gotland och Malmö har fått besök av mamma och mig och vi har alltid, minst en gång, gått ut och ätit på kvällen. Nu var det Lasses och mammas tur att besöka mig. BESÖKA mig, åh det känns så bra att skriva så! Haha.
 
På söndagen skulle mamma och Lasse åka hem, fast innan dess var det lite saker kvar på "att göra listan". Bland annat att köpa kompostgaller att sätta upp runt balkongen så att jag vågar släppa ut katten. (Jag bor på femte våningen och det var ganska brett mellan "pinnarna"). Vi köpte även fiskelina så jag kan hänga upp alla mina bilder, lådor att skjuta in under sängen och skydd för golvet som ska ligga under skrivbordsstolen. Lasse köpte en jättesöt liten verktygslåda åt mig också! Så nu har jag en fin liten såg, en hammare, och lite andra roliga saker :D Haha!
 
Idag var första dagen i skolan om man bortser från nollningen som nu är över. Det känns faktiskt väldigt bra att börja plugga igen. Det känns som om det var igår jag tog studenten och inte över ett år sedan.
 
Jag har precis ätit mat. Firade lite med lövbiff, pommes och eget persiljesmör. Gott :)

Nu ska jag fortsätta att surfa runt lite på nätet, och kanske läsa någon sida eller två ur min bok..
 
Senare ska jag se på Avatar i 3D tillsammans med John och Rebecca som jag bor med.

Kommentarer
Postat av: Lotta thorell

Så kul att följa dig på bloggen. Puss o kram mamma

2012-09-03 @ 20:31:23
Postat av: Camilla

Låter som att du har det jättebra där nere, får komma och hälsa på dig och musse snart :D

2012-09-04 @ 15:45:43
URL: http://nachtbringer.wordpress.com
Postat av: John Huiskes

Such a busy gf!!!
<3

2012-09-05 @ 15:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback